mandag 9. mai 2011

Påskeegg

Joda, jeg veit jeg er lovlig sein med påskeeggene mine, men siden jeg har en tendens til å være særdeles treig, kommer her påskeeggene jeg dekorerte i påsken. Sydentur og masse besøk satte en stopper for dekoreringseffektiviteten før påske, men siden inspirasjonen til å dekorere noen påskeegg likevel var på topp, satte jeg i gang! Alle tre eggene har fått noen lag med Gesso - det hvite egget fikk tre eller fire lag, mens de lilla fikk to lag gesso og deretter lagt på lilla silkepapir med decoupagelakk. Jeg brukte samme blonde rundt alle tre eggene, men blonden på det hvite egget farget jeg med Glimmer Mist for å skape kontrast. Har brukt samme blomster til pynt på alle tre eggene, men på lik linje med blondene, er største blomsten på det hvite egget lilla, mens de tilsvarende blomstene på de lilla eggene er kremfarget. Ellers ble det noen kirsebærblomster, roser og roseblad, pluss noen helt enkle swirls. De blir nok tatt fram igjen til neste påske også, sammen med enda noen til kanskje?! :)                

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar